Karoshi MSX Community
05 de Julio de 2021, 01:08:58 pm *
Bienvenido(a), Visitante. Por favor, ingresa o regístrate.

Ingresar con nombre de usuario, contraseña y duración de la sesión
Noticias:
 
   Inicio   Ayuda Buscar Ingresar Registrarse  
Páginas: [1] 2 3
  Imprimir  
Autor Tema: PT3 Player *1744 bytes*  (Leído 25961 veces)
0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
Dioniso
Visitante
« : 11 de Enero de 2007, 12:46:50 am »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:26:24 am por Dioniso » En línea
pitpan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1812


« Respuesta #1 : 11 de Enero de 2007, 10:26:51 am »

Has this PT3 replayer self-modifiable code? Let me rephrase it: will the code work in ROM as it comes?

Anyway, congratulations for the size improvement!
En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #2 : 11 de Enero de 2007, 10:34:31 am »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:26:47 am por Dioniso » En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #3 : 11 de Enero de 2007, 10:57:09 am »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:27:04 am por Dioniso » En línea
jltursan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1516


¿Que es lo que has aprendido hoy?


WWW Email
« Respuesta #4 : 11 de Enero de 2007, 11:58:43 am »

Citar
Not for the moment. You can see there is still self-modifiable code. If this code works (remember the original one from Spectrum is from Bulba) I will release another version non self-modifiable and a shorter one without some commands

As for now I found that the new squeezed PT3 routine is even more usable from RAM thanks it's new size, although I would be happy to see a ROM friendly routine, right now I'm fine with the RAM frienly one. I guess that I'll change my PT2 routines for PT3 very soon...thanks Dioniso! Smiley
En línea

Doom dee doom dee doom
burguera
Visitante
« Respuesta #5 : 11 de Enero de 2007, 08:07:02 pm »

Great, Dioniso. I'll try this shorter player as soon as possible and send you some feedback.
En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #6 : 11 de Enero de 2007, 11:32:43 pm »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:27:15 am por Dioniso » En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #7 : 12 de Enero de 2007, 12:45:33 am »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:27:39 am por Dioniso » En línea
SapphiRe
Visitante
« Respuesta #8 : 12 de Enero de 2007, 10:19:34 am »

Hey! Nice!  Cheesy

What about an integrated effects replayer? Maybe playing PT3 samples stored outside PT3 modules... Just an idea Tongue
En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #9 : 12 de Enero de 2007, 10:41:34 am »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:27:48 am por Dioniso » En línea
burguera
Visitante
« Respuesta #10 : 12 de Enero de 2007, 12:10:13 pm »

Good job, Dioniso. I tested this shorter replayer yesterday and it seems to work fine. Those extra bytes will be very useful for me Cool
En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #11 : 12 de Enero de 2007, 12:13:25 pm »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:28:00 am por Dioniso » En línea
burguera
Visitante
« Respuesta #12 : 12 de Enero de 2007, 12:16:56 pm »

Citar
Thanks for testing it. It's good to hear it works.

I'll try to see those sfx next.

Well, I tested the 1744 bytes version. Now I see there is a shorter one, so... now I'll have to decide what can I do with the extra memory ;-)

About SFX, it would be great to have them properly integrated in the player, maybe using PT3 too as a format for SFX.

En línea
Dioniso
Visitante
« Respuesta #13 : 12 de Enero de 2007, 12:39:24 pm »

.
« Última modificación: 13 de Enero de 2007, 03:28:10 am por Dioniso » En línea
burguera
Visitante
« Respuesta #14 : 12 de Enero de 2007, 01:04:58 pm »

Citar
The problem is that you can't just edit some samples and put it in your PT3 song. If you don't use those sfx/samples in your module, they'll be erased by VTII  Undecided

I see. And what about using an additional PT3 file containing only SFX, but that is never played as a song and only used to store SFX data? I think this would be the best option, because most games have more than a single music and it would be too expensive to copy all the effects into each module.

Anyway, do you think PT3 is a good format to store SFX?
En línea
Páginas: [1] 2 3
  Imprimir  
 
Ir a:  

Impulsado por MySQL Impulsado por PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2013, Simple Machines XHTML 1.0 válido! CSS válido!