Karoshi MSX Community
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Autor Tema: What about the remake of Ghost'n'Goblins?  (Leído 64084 veces)
0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
xenon
Karoshi Hero
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« Respuesta #60 : 02 de Mayo de 2007, 12:23:15 pm »

Any news about this remake?
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MSX now!
dvik
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« Respuesta #61 : 02 de Mayo de 2007, 08:45:10 pm »

No, nothing new. I've been busy with the Utopia demo and the emulator. Hope to get back to the GnG port soon.
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Jon_Cortazar
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« Respuesta #62 : 03 de Mayo de 2007, 04:06:58 am »

No, nothing new. I've been busy with the Utopia demo and the emulator. Hope to get back to the GnG port soon.
Great news!  Cheesy
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Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero)
RELEVO Videogames
[Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.]
[pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
KNM
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Fearless

jbosca@hotmail.com
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« Respuesta #63 : 03 de Mayo de 2007, 08:54:22 am »

Yeah!A game like this on our MSXs worths it! Wink

KNM
Zombie Killer
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<Bacterion> : ¿ Por qué la gente se empeña en pulsar F5 ?
Konamito
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« Respuesta #64 : 03 de Mayo de 2007, 02:23:52 pm »

I'm excited with this project!

Can't wait to play it on my MSX2 Cheesy
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jltursan
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¿Que es lo que has aprendido hoy?


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« Respuesta #65 : 03 de Mayo de 2007, 02:28:59 pm »

Although don't forget it's for MSX1 computers... Wink
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Doom dee doom dee doom
Konamito
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« Respuesta #66 : 03 de Mayo de 2007, 10:09:52 pm »

Although don't forget it's for MSX1 computers... Wink

I know, I know Wink I'll use my MSX1 instead Cheesy
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mäsäxi
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« Respuesta #67 : 11 de Septiembre de 2007, 10:23:28 am »

any news about G´n´G project? hopefully it isn´t dumped yet...  Huh
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dvik
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« Respuesta #68 : 09 de Octubre de 2007, 06:51:03 pm »

I'm almost changing my mind about using mirrored tiles which has a big impact on the GnG game. My main issue is that my favorite MSX CX5M does not support it correctly. And if I can't run the game on my favorite MSX I need to think of alternative ways of designing the game. But until I have a good solution the project is somewhat on a hold.
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jltursan
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¿Que es lo que has aprendido hoy?


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« Respuesta #69 : 09 de Octubre de 2007, 07:09:18 pm »

 Sad

The CX5M must build the in-famous T6950 VDP...
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Doom dee doom dee doom
ARTRAG
Visitante
« Respuesta #70 : 09 de Octubre de 2007, 10:11:17 pm »

IMHO you should use mirrored modes
Think to msxdev competition:

the rules say :

"VDP: TMS9918/TMS9928 or compatible video processor"

and the T6950 is not compatible with the TMS9918/TMS9928 processors
because only the TMS's allow mirrored modes
 Grin Grin Grin Grin
« Última modificación: 09 de Octubre de 2007, 10:32:28 pm por ARTRAG » En línea
dvik
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« Respuesta #71 : 09 de Octubre de 2007, 10:14:53 pm »

Thats a good point ARTRAG Smiley I suppose I could also buy another VDP and replace the one in my CX5M. That would also solve my problems.
« Última modificación: 09 de Octubre de 2007, 10:20:18 pm por dvik » En línea
pitpan
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« Respuesta #72 : 11 de Octubre de 2007, 10:33:34 am »

I'm in no way related to the MSXDEV TEAM, but AFAIK the rules try to state that the game should work in *ANY* MSX machine. Therefore, if the mirrored tiles is an undocumented feature of the TMS, it cannot be asumed as a part of the MSX standard. Other MSX(1) machines use VDPs that do not support this mode, but they are certified MSX machines.

For MSX2 and higher there isn't any problem, 'cause all V9938/V9958 do support mirroring.
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dvik
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« Respuesta #73 : 11 de Octubre de 2007, 04:32:43 pm »

Actually the rules doesn't say it should work on any MSX. Here are the compability rules:

Citar
All the games should be 100% compatible with this MSX configuration, that is defined as follows:

    * CPU: Zilog Z80 running at 3.58 Mhz
    * VDP: TMS9918/TMS9928 or compatible video processor
    * PSG: AY-3-8912 or compatible sound chip
    * Cassette interface: 1200/2400 baud
    * RAM: 64 KB (non memory-mapped)
    * VRAM: 16 KB

Games that uses 64kB ram will for example not run on my CX5M which only has 32kB ram. So I think ARTRAG is correct that mirrored modes are allowed without any penalties. But in the end its of course up to the judges to decide and to interpret the rules.
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SEPPASEPPA
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« Respuesta #74 : 11 de Noviembre de 2007, 12:12:04 pm »

@Dvik: if using vdp tricks is not a clean job, why not halfing frame rate (25/30 fps) and scrolling at 2pix per frame?.
I've built some demo on disk and if you want i can send you a quick and dirty example of the scrolling to give you an idea.

In this way you can gain:
- two independent char sets (but you need to reduce the height of the game area from 160 to 128, not a big problem i think), this allow you more freedom in design of charsets.
Actually, using the bitmap you've used for GNG demo i see only 80 different patterns on each frame, and you do not use at all color attributes. this means that you can blit the entire pattern table with 640bytes only.
- the smoothness does not suffer from this and you can split CPU power in two frames.
- all msxes (included you beloved  Grin can run safely this sw)

If you want to take a look of a quick demo tell me, i've send you a .dsk with the binary...
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