Jon_Cortazar
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« : 07 de Enero de 2013, 07:31:42 am » |
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As we were discussing right after the MSXdev'12, we would like to know what's your preference for the next contest. A brand new mini-MSXdev contest in the shape of MSXdev'04? Just 8KB ROM or should we accept 16KB ROMs too? Should we just keep the non mapped ROM format? or should we go for higher specs? to continue with 16KB RAM limit like every MSXdev edition, or should we fit the standard by accepting just games that uses 8KB RAM? Just select your favourite option at the poll! And thnx for participate! And please, keep your comments in english! (Thnx)
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« Última modificación: 08 de Enero de 2013, 06:17:30 pm por Viejo_archivero »
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Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero) RELEVO Videogames [Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.] [pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
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pitpan
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« Respuesta #1 : 07 de Enero de 2013, 08:58:17 am » |
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Hola, mi voto va hacia 8 KB ROM / 16 KB RAM. Es más que suficiente para hacer juegos muy dignos, y no es tan killer como limitar la RAM a 8 KB, lo cual, desde el momento en que empiezas a utilizar compresión, se hace complicado de gestionar.
En cualquier caso, tampoco vería mal 16 KB ROM / 8 KB RAM, que tiene un sabor más Konami.
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Jon_Cortazar
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« Respuesta #2 : 07 de Enero de 2013, 09:36:31 am » |
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Hola, mi voto va hacia 8 KB ROM / 16 KB RAM. Es más que suficiente para hacer juegos muy dignos, y no es tan killer como limitar la RAM a 8 KB, lo cual, desde el momento en que empiezas a utilizar compresión, se hace complicado de gestionar. En cualquier caso, tampoco vería mal 16 KB ROM / 8 KB RAM, que tiene un sabor más Konami.
Thnx, pitpan! But please, *keep it in english*!! ;-) LOL Indeed I also voted for that choice, the MSXdev'04 way.
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Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero) RELEVO Videogames [Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.] [pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
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pitpan
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« Respuesta #3 : 07 de Enero de 2013, 09:43:25 am » |
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I'm sorry about the Spanish comment: I didn't pay attention to the fact that the poll and your first message where in English.
So, again: I've voted for 8 KB ROM / 16 KB RAM, as in MSXdev'04. It is a small size, for sure, but that means simpler and faster projects, and with 16 KB RAM you can use compression without that much overkill. I'd say that it is a good balance... and check MSXdev'04 to confirm that you can produce real jewels using this setup.
16 KB ROM / 8 KB ROM would be more Konami-alike and it also sounds good to me. But in case of doubt, lets go the 8 KB ROM / 8 KB RAM.
In any case, if I do submit some entries, I'll try to make them 8 KB ROM / 8 KB RAM, but I admit that it will be easier to have 16 KB RAM available...
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ARTRAG
Visitante
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« Respuesta #4 : 07 de Enero de 2013, 10:41:59 am » |
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I've voted for any size. There are plenty of large msxdev project for msx1 started in the past editions that that deserve to be finished, and that, being for msx1, would not be apprecciated properly if submitted to msxdev compo. Allowing any size would allow to those who have those pending projects to close and submit them. For new projects, anyone will be free to choose the size he/she likes more.
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« Última modificación: 07 de Enero de 2013, 10:46:40 am por AR »
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MsxKun
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« Respuesta #5 : 07 de Enero de 2013, 10:46:27 am » |
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I'm gonna meditate a bit before voting!
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-- She Bops!
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phsoft
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« Respuesta #6 : 07 de Enero de 2013, 12:26:09 pm » |
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sorry about the spanish comment. my vote was for 16Kb rom / 16Kb ram. it is a more flexible option and all developers (newbies or with experience) can make something nice
greetings, - paco
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hola, mi voto fue para los 16/16. a la limitación de ram no le veo sentido y los 8kbs de rom, para el que no tiene mucha idea, igual resultan en una limitación demasiado drástica, casi desalentadora. además con ese extra de 8kbs igual no tienes ni que tirar de compresores, con lo que te complicas aún menos, no sé
saludos, - paco
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« Última modificación: 08 de Enero de 2013, 03:28:52 pm por phsoft »
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Jon_Cortazar
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« Respuesta #7 : 07 de Enero de 2013, 12:54:34 pm » |
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Thnx everyone for your votes! Keep them coming! hola, mi voto fue para los 16/16. a la limitación de ram no le veo sentido y los 8kbs de rom, para el que no tiene mucha idea, igual resultan en una limitación demasiado drástica, casi desalentadora. además con ese extra de 8kbs igual no tienes ni que tirar de compresores, con lo que te complicas aún menos, no sé
Paco, keep it in english, please!
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Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero) RELEVO Videogames [Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.] [pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
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LocoMJ
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« Respuesta #8 : 07 de Enero de 2013, 01:21:20 pm » |
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My vote for 16KB ROM/16KB RAM. This way, both newbies and people who knows very well the system will be able to do great things. Otherwise I think that people who have several titles have such a level that the level between the productions could seem like comparing a 8 bit game with a 16 bit game.
See you!
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Konamito
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« Respuesta #9 : 07 de Enero de 2013, 01:22:05 pm » |
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I've voted for 8Kb size. I think it's the best option to maintain the MSXdev spirit This year, I'm going to start my first assembler game and maybe I can get into the contest
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LocoMJ
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« Respuesta #10 : 07 de Enero de 2013, 01:25:10 pm » |
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This year, I'm going to start my first assembler game and maybe I can get into the contest Me too!
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Konamito
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« Respuesta #11 : 07 de Enero de 2013, 02:08:28 pm » |
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This year, I'm going to start my first assembler game and maybe I can get into the contest Me too! Yeah! Yes, we can!
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nenefranz
Karoshi Fan
Mensajes: 67
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« Respuesta #12 : 07 de Enero de 2013, 11:04:03 pm » |
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Although the 8KB ROM it is more challenging, I vote for 16/KB ROM/16KB RAM ... it is a more flexible option. I think that all developers (with or without experience) can make something interesting with this limitation.
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nanochess
Karoshi Lover
Mensajes: 141
Programando algo buenísimo :)
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« Respuesta #13 : 08 de Enero de 2013, 02:21:53 am » |
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My vote is for 16KB/16KB Many classics like Antartic Adventure, King Valley, Pippols, Road Fighter and Yie-ar Kung Fu only use 16KB ROM Besides today we have pretty good compressors like Pletter.
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Jon_Cortazar
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« Respuesta #14 : 08 de Enero de 2013, 07:58:50 am » |
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Woa, the 16KB ROM (16KB RAM) size is taking advantage! Although I voted for 8KB ROM I kinda like this approach too: as pitpan and other said, nice things can be done with those specs (/me thinks Magical Tree). Anyway, let's get this poll run til late today: although I think there won't be too many voters left... anyway, let's wait the whole day and then it will be time to run the "voting system" poll, agree?
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Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero) RELEVO Videogames [Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.] [pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
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