Karoshi MSX Community
25 de Julio de 2017, 09:14:27 am *
Bienvenido(a), Visitante. Por favor, ingresa o regístrate.

Ingresar con nombre de usuario, contraseña y duración de la sesión
Noticias:
 
   Inicio   Ayuda Buscar Calendario Ingresar Registrarse  
Páginas: [1] 2 3
  Imprimir  
Autor Tema: Bionic Commando...  (Leído 18902 veces)
0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« : 24 de Enero de 2006, 07:37:36 pm »

once again.... Pllllllease convert my fave game!  Tongue




more pics:
http://www.system16.com/cybercade/games/bcommand.html

En línea
Harrison
Karoshi Lover
***
Mensajes: 147



Ver Perfil WWW Email
« Respuesta #1 : 10 de Febrero de 2006, 11:38:01 am »

A really wonderful game Grin
En línea
BodyHammeR
Karoshi Newbie
*
Mensajes: 20


Who is this 'Haohmaru' dude anyway? ;)

sjoerdlammertsma@hotmail.com
Ver Perfil WWW
« Respuesta #2 : 10 de Febrero de 2006, 01:47:53 pm »

Bionic Commando? Oh do you mean ヒットラーの復活 (Hitler no Fukkatsu: Top Secret) aka The Resurrection of Hitler: Top Secret?

The world needs more 'politically incorrect' games! Wink
En línea

[A]bort, [R]etry, [D]estroy!

暗黒の破壊神 - http://members.home.nl/darknessgod
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #3 : 12 de Febrero de 2006, 05:26:18 pm »

I didn´t saw hitler on my amiga... maybe Amiga is politically correct machine...  Grin Thought I haven´t completed Amiga version, so I cannot be sure.
En línea
BodyHammeR
Karoshi Newbie
*
Mensajes: 20


Who is this 'Haohmaru' dude anyway? ;)

sjoerdlammertsma@hotmail.com
Ver Perfil WWW
« Respuesta #4 : 13 de Febrero de 2006, 01:36:56 pm »

I was referring to the Japanese Nintendo Famicom game Wink
En línea

[A]bort, [R]etry, [D]estroy!

暗黒の破壊神 - http://members.home.nl/darknessgod
ARTRAG
Visitante
« Respuesta #5 : 15 de Febrero de 2006, 11:22:07 am »

Bionic commando is far away outside the MSX2 capabilities.

I propose again to do an AD&D port with improved graphc and additional features.
En línea
jltursan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1516


¿Que es lo que has aprendido hoy?


Ver Perfil WWW Email
« Respuesta #6 : 15 de Febrero de 2006, 02:33:16 pm »

So, about the AD&D port, are you talking about a MSX1 port or only for MSX2 and higher?. The game seems pretty doable using MSX1.
En línea

Doom dee doom dee doom
ARTRAG
Visitante
« Respuesta #7 : 15 de Febrero de 2006, 06:13:19 pm »

For sure it is doable in MSX1, but in this case I wouldn't
see any real improvement with respect to the original game,
and I have already an intellivision emulator to play at it Grin

The port in MSX2 would be great, even using scr4 for the dungeon.

I think that scr5 whould be also doable but a much more
difficult as the scrolling should have at least two speeds. Sad

En línea
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #8 : 17 de Febrero de 2006, 11:10:56 am »

http://ep128.hu/Games/Bionic%20Comamndo.htm

to see some spectrum screens.... I am not waiting 100% arcade perfect graphics for MSX Bionic Commando.......

by the way.. from that link you can also find complete screenshot map of Bionic Commando to help programming....  Grin 

 it´s at the bottom of the page, just click "Térkép 1".  Smiley
« Última modificación: 17 de Febrero de 2006, 11:15:22 am por mäsäxi » En línea
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #9 : 17 de Febrero de 2006, 11:12:12 am »

and many other arcade games were too outside of MSX or MSX2 capabilities and still they do exist on MSX....  Grin
En línea
Jon_Cortazar
Administrator
Karoshi Forum's God
********
Mensajes: 2777



Ver Perfil WWW Email
« Respuesta #10 : 17 de Febrero de 2006, 12:34:40 pm »

and many other arcade games were too outside of MSX or MSX2 capabilities and still they do exist on MSX....  Grin
Totally agree  :god:
En línea

Jon Cortázar Abraido (aka El Viejo Archivero)
RELEVO Videogames
[Dioniso: La cafeína está haciendo su trabajo; yo espero hacer el mío.]
[pitpan: Me sigue pareciendo más productivo jugar al SNAIL MAZE que seguir esta discusión.]
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #11 : 17 de Febrero de 2006, 05:27:37 pm »

if game is done with 8 pixel scrolling (haven´t played spectrum version, but it surely has such "blocky" scrolling:) background graphics are not too hard to convert as arcade perfect to MSX using SCREEN 1 or 2. :whip:  As you can see from this link I mentioned at the start of this topic:

http://www.system16.com/cybercade/games/bcommand.html

 sjp:)
En línea
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #12 : 17 de Febrero de 2006, 05:34:03 pm »

Except some colour shades, arcade background mostly looks much like MSX SCREEN 2 game background.  :god: Oh, our Lord MSX!! :god:
En línea
mäsäxi
Karoshi Lover
***
Mensajes: 121



Ver Perfil Email
« Respuesta #13 : 17 de Febrero de 2006, 05:36:54 pm »

Nasty Capcom, why you didn´t made MSX conversion.... If Bionic Commando was Konami game, we could have Another Konami´s Megacartridge, Bionic Commando!! Bad Capcom......  Angry
En línea
jltursan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1516


¿Que es lo que has aprendido hoy?


Ver Perfil WWW Email
« Respuesta #14 : 17 de Febrero de 2006, 06:07:52 pm »

Citar
haven´t played spectrum version, but it surely has such "blocky" scrolling

Yes, it has some kind of blocky scrolling when commando reaches the screen edges. Seems pretty easy to implement under MSX1 & 2. Maybe someone could give a try with the graphic design and draw some tiles... Wink
En línea

Doom dee doom dee doom
Páginas: [1] 2 3
  Imprimir  
 
Ir a:  

Impulsado por MySQL Impulsado por PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2013, Simple Machines XHTML 1.0 válido! CSS válido!