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Autor Tema: Sound custom chip (SCC) detection  (Leído 5023 veces)
0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.
WYZ
Visitante
« : 21 de Marzo de 2006, 12:58:42 pm »

Snippet extracted from Konami games code

Código:
DETECTSCC:      LD     BC,$0400
                LD     HL,$FCC1
JC3B8:          PUSH   BC
                PUSH   HL
                LD     A,[HL]
                BIT    7,A
                JR     NZ,JC3C5
                LD     A,C
                CALL   JC3E5
                JR     JC3C8
JC3C5:          CALL    JC3D5
JC3C8:          POP     HL
                POP     BC
               
                RET     C
                INC     HL
                INC     C
                DJNZ    JC3B8
                LD      A,$FF
                LD      [SCCTEMP],A
                RET
JC3D5:          AND     $80
                OR      C

                LD      B,04
JC3DA:          PUSH    BC
                CALL    JC3E5
                POP     BC
                RET     C
                ADD     A,$04
                DJNZ    JC3DA
                RET
               
               
JC3E5:          LD      [SCCTEMP],A
                CALL    JC401
                ;PUSH    AF                      ;may be you will need to patch these lines
                ;LD      A,[$F342]
                ;LD      H,$80
                ;CALL    $0024
                ;POP     AF
                JR      NC,JC3FC
                LD      A,[SCCTEMP]
                SCF
                RET
               
               
JC3FC:          LD      A,[SCCTEMP]
                AND     A
                RET

JC401:          LD      H,$80
                CALL    $0024
                LD      A,02
                LD      [$9000],A
                CALL    JC415
                JR      C,JC420
                LD      A,$3F
                LD      [$9000],A

JC415:          LD      HL,$9800
                LD      A,[HL]
                CPL
                LD      [HL],A
                CP      [HL]
                JR      NZ,JC420
                SCF
                RET

JC420:          OR      A
                RET

and write &H3F at $9000 adress

 as per Eduardo Robsy request.
« Última modificación: 21 de Marzo de 2006, 01:24:43 pm por WYZ » En línea
pitpan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1812


« Respuesta #1 : 21 de Marzo de 2006, 01:42:33 pm »

Thank you, WYZ. It looks promising!
En línea
KNM
Karoshi Hero
*****
Mensajes: 755

Fearless

jbosca@hotmail.com
Email
« Respuesta #2 : 21 de Marzo de 2006, 07:54:29 pm »

This ROCKS!! :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar: :guitar:

KNM
SCC Roolz! Cool
En línea

<Bacterion> : ¿ Por qué la gente se empeña en pulsar F5 ?
jltursan
Karoshi Forum's Guru
*******
Mensajes: 1516


¿Que es lo que has aprendido hoy?


WWW Email
« Respuesta #3 : 22 de Marzo de 2006, 08:56:12 pm »

¡Yep!, ¡very useful routine!  Smiley
En línea

Doom dee doom dee doom
BiFiMSX
Karoshi Newbie
*
Mensajes: 23


« Respuesta #4 : 30 de Mayo de 2007, 10:56:56 am »

If you're going to make a ROM game which uses SCC, it's a bit strange to detect the SCC as it will most likely be available in the game slot anyway. Nonetheless the code can be used to do other detections as well... like other cartridges, RAM in a certain page or MSX-MUSIC.
En línea

WYZ
Visitante
« Respuesta #5 : 30 de Mayo de 2007, 02:31:20 pm »

or a second SCC.
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SapphiRe_MSX
Visitante
« Respuesta #6 : 30 de Mayo de 2007, 02:33:40 pm »

Or the first SCC if you load the (of course, public domain) .rom file on your real MSX.
En línea
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